.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تحقق خدمت رساني در مازندران
شكرالله رضازاده شرمه

سرانجام پس از روزها انتظار، تغييرات مديريتي در مازندران با توديع و معارفه فرمانداران جويبار و قائم شهر كليد خورد. اگر چه اين اتفاق مي توانست پيش از اين شكل گيرد اما بايد آنرا آغازي نيكو تلقي كرد. به هر تقدير به نظر مي رسد كه نكات ذيل پيرامون موضوع فوق قابل طرح باشند:
1- ضرورت تغييرات مديريتي از جمله مهمترين مطالبات مردم مازندران از سفر استاني هيئت محترم دولت به استان به شمار آمده كه موضوع مذكور را بايد در راستاي تأكيدات دولت خدوم نهم بر توجه ويژه به مطالبات مردمي ارزيابي كرد.
2- بدون شك هر معارفه اي يك توديع را هم به همراه خواهد داشت. فردي كه در حكومت ديني بر مسئوليتي تكيه مي زند، به خوبي آگاه است كه مسئوليت او امانتي بيش نبوده كه بزودي بايد بار امانت را به فردي ديگر بسپارد. بدين ترتيب واگذاري مسئوليت به ديگري، با نگاهي كه در حكومت ديني وجود دارد، نه تنها نگراني و نارضايتي درپي ندارد بلكه جاي خوشحالي است. بويژه آنكه در دولت نهم، رويكرد مديران برخدمت بيشتر بوده و از اينكه برادري ديگر، علم خدمت برادرش را به دوش خواهد كشيد امري بسيار رايج در حلقه اصولگرايي ناب محسوب مي شود.
3- حفظ و حراست از جمهوري اسلامي را بايد اولويت اول مسئولان دانست و اين موضوع، نكته روشني است كه هم در سخنان حضرت امام(ره) و هم در بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي به كثرت مورد تأكيد قرارگرفته اند. وزيده شدن نسيم دل انگيز خدومي ملت ولايتمدار در تار و پود دستگاه اجرايي كشور، سبب ازدياد اميد به تقليل آلام در پيش رو شده كه به هيچ صورتي نبايد اجازه خدشه اي هر چند كوچك بدان را داد. تعويض مديران ضعيف و تقويت مديران موفق را بايد حركتي زيبا در جهت استمرار و استقرار اميدواري به جمهوري اسلامي، مورد ارزيابي قرارداد.
4- دولت شركت سهامي نيست كه هر يك از احزاب و افراد در آن سهمي داشته باشند بويژه دولتي كه درپي استقرار خود به تعبير زيباي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي تنها وام دار خدا و مردم است. حال كه مردم عزيز در ميان انواع و الوان شعارها و باورهاي نامزدان متعدد و متنوع، محمود احمدي نژاد را برگزيده اند انتظار دارند كه چينش مسئولان اجرايي با افق تحقق شعارهاي دكتر احمدي نژاد انجام گيرد كه اگر اين موضوع بنابر دلايلي در برخي مسئوليتها، شكل نگرفته، اينك فصل استقرار مردماني از جنس احمدي نژاد به شمار مي آيد.
5- فرمانداران و بخشداران به جهت ارتباطات مستمري كه با اقشار مختلف مردم دارند، تأمل در نوع رفتار و گفتار آنان، قضاوت پيرامون دولت نهم را درپي خواهد داشت. بدون شك تلاش فرمانداران و بخشداران در جهت خدمت رساني هرچه بيشتر به مردم، ميزاني درست در عرصه هاي تصميم گيري و سرنوشت ساز را به دست ملت عزيز خواهد داد. بنابراين تشكيل ستاد ارزيابي دقيق از حركات و سكنات حقوقي آنها و نيز توجه عملياتي و جدي به نتايج ارزيابي ها و همچنين لحاظ كردن دغدغه خدومي دولت كريمه نهم در نوع تغييرات مديريتي، از جمله ضرورتهاي موجود در سطح استان است.
6- در تغييرات بايد به اين نكته مهم توجه كرد كه فرد جايگزين به مراتب در آينده كارنامه اي درخشانتر از سلف خويش داشته باشد. به عبارتي تغييرات مديريتي سبب روي كارآمدن مديراني كارآمدتر شود چنانچه در انتخاب فرماندار جديد جويبار، موضوع فوق لحاظ شده است.
7- و سرانجام اكثر تأثيرگذاران و صاحب نظران سياسي، اجتماعي مازندران به اين نكته اعتقاد دارند كه استاندار دولت نهم يعني برادرمان مهندس شفقت را بايد دلسوزترين استاندار مازندران در چند سال اخير لقب داد. جديت ايشان در اتمام پروژه ها و نيز تواضع و فروتني مثال زدني وي در برابر مراجعين بويژه محرومين را بايد از جمله برجستگي هاي ايشان تلقي كرد. اما در اين ميان سخني صريح و البته صميمي با ايشان داريم و آن اينكه بايد بدنبال استقرار تيم قوي بود. تيمي كه چون يك پيكره با دغدغه هايي واحد به دنبال تحقق اهدافي واحد باشد. اهدافي كه مقدمه آن خدومي صادقانه مردم عزيز به شمار آمده و در نهايت به لطف خداوند بزرگ نتيجه غايي يعني كارآمدي حكومت ديني متجلي شود. دغدغه هاي فكري مدير ارشد زماني محقق خواهد شد كه مجموعه مديران نيز دغدغه هاي او را داشته باشند نوع چينش افراد پيراموني مديران ارشد، شاقولي براي ارزيابي مراتب دغدغه خدمت رساني به مردم است. دفتر مديران ارشد به عنوان پيشاني مديران ارشد بايد نمادي كامل از عدالت خواهي، مهرورزي و خدمت رساني باشد. چرا كه حركات و سكنات اعضاء دفتر و بويژه مسئول دفتر، معياري براي قضاوت عمومي، پيرامون نوع نگاه مدير مربوطه خواهد بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 15 ارديبهشت 1386
برادرم آقاي شكرالله زاده

خوب مي نويسيد و سعي در عدم انحراف به سمت جاده بي عدالتي و تعصب هاي كور داريد. اما براي عادلانه نوشتن به ابزاري نياز داريد كه فراتر از احساس است و بايد با شناخت و عجين شدن با واقعيات توام باشد. حيف كه دست ها كوتاه است و خرما بر نخيل بلند قرار دارد و توجه به كنه واقعيات برايتان شايد ناممكن باشد.

اينكه مي فرمائيد فصل آن رسيده تا تغييرات به سمت جناب آقاي دكتر احمدي نژاد سوگيري بيشتري پيدا نمايد مي توانيد با مثال هاي عيني اين سوگيري و مثبت يا منفي بودن آن را بيان نمائيد. كاملاً با شما موافق هستم كه هر دولتي بر اساس برنامه ها و آدم هاي خود براي اداره امور برنامه ريزي مي كند اما حوزه نفوذ دولت براي تغييرات سياسي بايد تا كجا را شامل شود؟ اينجا محل اختلاف فراوان است. در دول مبتني بر احزاب به حذف مطلق فكر نمي كنند و عناصر رقيب حتي در بحراني ترين شرايط دولت سايه را تشكيل مي دهند و چهار چشمي مواظب خطاها و حركات دولت در كار هستند. دولت در روند حزبي بايد در اتاق شيشه اي كار كند و همه عملكرد آن براي رقيب هويدا باشد و امكان لاپوشاني و فعاليت هاي مخفي دور از چشم وجود نداشته باشد. حالت يكدست دادن مطلق هم نبايد در سطح فرمانداران و حتي استانداران بوجود بيايد. در وضعيت غير حزبي كه بدون هيچ دليلي افراد بر اساس احساس و تصور و گاهاً جو سازي برخي از طرفداران نا بخرد و كم عقل برخي از گروهها با تندروي هايي به موارد ناصحيحي منتصب مي شوند تا صرفاً كنار زده شوند نمي شود هر تغييري را مثبت ارزيابي كرد و آمدن لاحق را مزيت بر رفتن سابق پنداشت. هستند فرمانداراني كه با تندي تمام سنگ احمدي نژاد بر سينه مي زنند و مديراني كه به تعبير تند و افراطي مسئله لزوم التزام عملي به احمدي نژاد را چماق مي كنند ولي عملكردشان جز ضربه و ضرر به اردوي احمدي نژاد نتيجه اي ببار نياورده است و هزينه تندروي اينان را اردوگاه احمدي نژاد بايد بپردازد.

برادرم، فكر مي كنيد احمدي نژاد از مشاوران دلسوز و كارآمدي برخوردار است و متعاقب آن آقاي استاندار بسيار عزيز بهترين گزينه براي تصدي امور استان بوده و مهره چيني هاي بعدي ايشان بر اساس خواست خود وي بوده و دست هاي تحميلگر بر او اين مهره ها را قالب نكرده تا بر سياست ها و رفتارهاي مديريتي او غالب شوند. آيا اگر صرف شناخت و اراده ايشان بود همين مهره ها انتخاب مي شدند؟ آيا اين فرمانداران بهترين انتخاب و آخر موجوديت نيروهاي انساني استان براي اداره امور شهرستانهاي ما بوده است؟ آيا سياست هاي اعمال شده در قالب صحيحي تعقيب، پيگيري و اجرا مي شود؟ آيا اصلاً اولويت هاي اعلام شده تعقيب شده است و كار بر مبناي اولويت ها انجام گرفته است؟ آيا اولين اولويت دولت و استاندار محترم كه توليد اشتغال و رفع بيكاري بود تحقق يافته است؟ آيا اصلاٌ برنامه مدوني براي آن ارائه شده است؟ ظرفيت هاي كار آفريني در كجا ديده شده است؟

برادر خوبم، تعريف و تمجيد خوب است و لازم اما نه از افراد بلكه از سياست ها و تاثيرات مثبتي كه در روند زندگي مردم دارند. بيني و بين الله آيا اين روند در استان ما مثبت بوده است. آيا عدالت در توزيع امكانات در استان وجود داشته است؟ چرا بايد آقاي جمشيدي به راحتي به ساروي ها و برخي از شهرهاي بزرگ كنايه بزند كه كمربندي شهر بزرگ مركز استان با وجود حضور استاندار و نماينده ولي فقيه در آن و دو نماينده سالها است كه خاك مي خورد و پيشرفتي ندارد ولي ما هم كمربندي نكا و هم كمربندي بهشهر را عبور داديم. اين عدالت است كه ثمره سفر استاني رئيس جمهور افتتاح كارخانه ماشين سازي در بابل با قلع و قمع بيش از 50 هكتار از اراضي جنگلي باشد، بحث كارخانه فولاد و پالايشگاه و .. در قائمشهر و بهشهر باشد ولي براي بزرگترين و پر جمعيت ترين شهرستان استان عددي قائل نباشند و حتي از دادن پتروشيمي به آن هم دريغ شود؟

اين سياست درستي است كه در توزيع مديريتي كلان هر چه ساروي بود حذف و مهر عدم لياقت بخورد و يا در پست هاي كوچك گمارده شوند و هر چه آملي و بابلي و قائمشهري در پست هاي بالاتر گمارده شوند؟ اين عدالت است كه نماينده روحاني يكي از شهرستان ها كه زماني در نهاد انقلابي جهاد سازندگي خدمت مي كرده و خدمت به همه مردم را سرلوحه شعارهاي خود قرار داده و شعار همه با هم جهاد سازندگي را آرم كارهايش قرار داده امروزه بگويد اگر فرودگاه را به شهرستان من بياوريد من همه امكانات را برايتان فراهم مي كنم ولي براي ساري قدمي هم بر نمي دارم. اين بزرگواران در همه جا بزرگوارند ولي به ساري كه مي رسند بزرگواري را گم كرده و يا تعمداً فراموش مي كنند. بحث واقعاً تعصب به ساري نيست بلكه فرياد از ظلمي است كه به طور همه جانبه بر اين شهرستان مي رود.

برادر عزيزم، مرا ببخشيد كه اينگونه با شما درد دل كردم و اميد وارم از قلم خوبتان به نحو احسن براي حقيقت و احقاق حق و استقرار عدالت بنويسيد و همه را به سمت حق و عدالت فرا بخوانيد و بدانيد كه قلم ارزشمندتان در سايه حق و عدالت بركت مي يابد و در دلها نفوذ مي كند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.126 seconds.